Profil na Facebooku Kanał na Youtube

JAMA MICHALIKA W KRAKOWIE

Erotany-Eurotany, czyli Kontra pół Basista II

Erotany-Eurotany, czyli Kontra pół Basista II

O związkach Brunona Miecugowa z kabaretem można by pisać równie wiele, ile on sam dla tego kabaretu stworzył od "Jamy Michalika" po estrady wojskowe, od szopek noworocznych dla "Dziennika" po programy rozrywkowe dla telewizji, od Bohdana Smolenia po Ryszarda Spyta... Kto zacz ten ostatni? To założyciel, właściciel i jednoosobowa instytucja, czyli człowiek-orkiestra, to – jak pisze o sobie - "człowiek-instrument, śpiewak, reżyser, aktor, muzyk, jednym słowem aktormuz..." Kiedyś w teatrach krakowskich i warszawskich, obecnie sam sobie stworzył Teatr Nieduży i z nim wędruje. A nie raz przystanie, we wspomnianym "Michaliku" właśnie, bo gdzież jak nie w "Jamie" grać Miecugowa, a on to napisał teksty tworzący "Kontra pół basistę", czyli "Erotany-Eurotany". I te słowa najlepiej oddają zawartość programu, którym są i kontrabas (choć bywa on gitarą), i polskie pół basa, i seks, i taniec, i Europa (jest nawet tango na to), i naturalnie miecugowowa KONTRA znana z jego odwiecznych felietonów na łamach "Dziennika". Zatem, choć nie ma z czego, śmiej się ze wszystkiego - przekonuje nas w jednej z piosenek Ryszard Spyt vel Richard von Spyt, vel Ricardo Spitti. Teatr Nieduży to we wspomnianej "Jamie", to gdzie indziej przystaje... Przystańmy z nim i my teraz dla Miecugowa, wkrótce dla samego wielkiego Boya...

Wacław Krupiński